Az 1. tábor - Erőss Zsolt beszámolója

6184 métert mutat a gps, ezt kerekítjük 6200-ra.

N 27’40,782

E 88’06,884

Április 18-án indulunk és már az elején a legáltalánosabb hibával: későn.

A vállig már bejártuk az utat 15-én nagyon jó körülmények között. Leginkább a kemény jól járható felszín volt biztató. Akkor 9 órakor indultunk és délre értünk fel, miközben az időjárás ködös, havazósra váltott.

A hegygerinc mögül felkelő nap reggel hétkor süt a sátrainkra. Nyolcra időzítettük a reggelinket és  mivel elég hamar elérhető az egyes magashegyi tábor, nem siettünk a pakolással sem. Végre 11 körül indulunk, ám az első havas lejtőn már érezni, hogy nem csak a meleg hátráltat hanem a beszakadóssá vált hófelszín is. Bosszankodok, hogy már megint magas lett a kényelem ára, mivel a korai indulást a hideg kényelmetlené teszi.

Nagyobb hátizsákokkal és nehezebb haladással mint először, de most is három óra alatt elérjük a vállat. Majd indulunk tovább a meredek gleccserfalak felé. Délutánra minden mozgás megszűnt a hegyen, csak mi araszolunk köves, mélyhavas, meredek majd jégfalas terepeken.

A gleccserfal áthajló tetején átmászva már csak kisebb séta és egy óriás hasadék peremén találjuk az első tábor sátrait, amelyet az előző nap hoztak fel.

A délelőtti meleg ingadozva átcsap szeles felhős hidegbe, miközben még néha előbukkan a nap.

Több sátor áll, eldöntjük, hogy az általunk felhozottat csak reggel állítjuk fel. Csak mi vagyunk bárhová befekhetünk, pihenünk, főzünk.

Az alvásra kisebb hálózsákot hoztam fel, amelyet pehelykabáttal kell kiegészíteni. Viszonylag működik, de még kicsit fejleszteni kell a rendszert, kicsit fáztam.

Péter elindulását egy kisebb vita előzte meg, mivel úgy tűnt nem tud kelőképpen akklimatizálódni és így nagy kockázata is lehet tartósabban még magasabban lenni. Kondival jól bírja és nincs is baj míg mozgásban van, de amint megérkezünk, elég rosszul néz ki és a pulzoximéter is igazolja, hogy nagy a terhelés a szervezetén.

Kérdésesé vált, hogy le vagy fel menjen, mivel elég kondis és felfelé szeretne menni, elfogadtuk és szerencsére az első tábor közel 6200 méteres magasságában is jól volt.

Április 19 délelőtt gyors iramban lejövünk az alaptáborba. Fárasztó volt az első tábor elérése, ottalvás, lejövés, amely fontos része az akklimatizációs folyamatunknak.

EZs

Áll az egyes tábor!

Erőss Zsolt telefonos jelentése szerint a csapat három tagja (Erőss Zsolt, Kiss Péter és Jaroslav Dutka) kiépítette az I. tábort majd visszatért az alaptáborba. Áramuk még még mindig nincs, a napelemek sem nagyon működnek. Valamennyi energiához mégis hozzájutottak, így holnap részletesebb beszámoló és fényképek várhatóak.

Nincs áram

Kollár Lajos telefonos jelentése szerint egyelőre alig van áramuk, mindkét aggregátor elromlott a Kancsendzönga alaptáborában, de jól vannak. Tegnap havazott, a csapat három tagja (Erőss Zsolt, Kiss Péter és Jaroslav Dutka) az egyes tábor kiépítését ugyan még nem kezdte meg, de az első akklimatizációs magashegyi túrájuk már megvolt, mintegy 6000 méterig, az I. tábor alá mentek fel. Egyelőre küzdenek azért, hogy legyen áramuk.

Elbúcsuzunk trekkerünktől, Gábortól meg időben

Úton az alaptáborba

Pudzsa a BC-ben

Lajos beszámolója az alaptáborból

Az alaptáborból jelentkezünk, sajnos  még mindig nincs elég energiánk, nem érkeztek meg a felszerelések. Nagyon szívós kemény felmenet volt és a hordárok nagy része még nem érkezett meg. Visszamenőlegesen néhány adatot pontosítunk:

• ápr. 7-én érkeztünk Tortongba, 2980m, EN27,31,689 E87,54,810
  • ápr. 8-án Tseramba érkeztünk, 3800m, EN27,34,178 E87,58,628
  • ápr. 9-én Ramche 4502m, EN27,35,651 E88,01,873
  • ápr. 10-én Midl Camp 4868m EN27,38,612 E88,04,374
  • ápr. 11 BC 5510m EN27,40,467 E88,06,224
  • ápr. 12-én Puja volt az alaptáborban, ez az első pihenőnapunk.

Csoportképünk az alaptáborból a Pudzsa helyéről. Háttérben a sátraink.

Megtörtént az ismerkedés több mászóval és a mai nap elindultak a sherpák és a koreaiak az egyes tábor felé a fix kötelek kiépítése miatt. Mindenki kiváló állapotban van, kivéve kitűnő hegymászónk, Kiss Péter aki gyomorpanaszokkal küzd, némi pulzoxi méteres problémái is vannak, reméljük a pihenőidő miatt teljesen rendbejön és néhány nap múlva irány a hegy.

Amint energiaforráshoz jutunk, bővebb információval szolgálunk.

Megérkeztünk az alaptáborba!

A négytagú magyar Kancsendzönga-expedíció hosszú és nehéz út után megérkezett a 8586 méter magas hegy alaptáborába (BC), amely a tervezettnél magasabban, majdnem 5500 méteren van.

Mindenki jól van, a csapat trekkinges tagja, Kovács Gábor már lefelé tart a hegyről. A helyzet egyelőre nem tökéletes, ugyanis a cuccaik még nem érkeztek meg, így egyelőre ők is a túrafelszerelésben vannak.

Holnapra várható hosszabb beszámoló, ez attól függ, lesz-e már elég áramuk.

Himalája Expedíció

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.